Vizuální prezentace je ten nejrychlejší způsob, jak můžete dát najevo povahu své značky a jedinečnost svého přístupu. Je to váš vizuální „podpis“, díky kterému vás zákazníci vždycky rozpoznají. Tedy pokud v ní nemáte chaos a nevysíláte rozporuplné signály.
Jak poznáte, že v tom máte chaos?
Na sítě tvoříte příspěvky v Canvě, máte tam asi 10 různých šablon – podle toho, co vás zrovna zaujalo. Shodou náhod jsou úvodní fotky úplně jiné než šablona pro příspěvky.
Na Instagramu to máte celé ještě jinak – používáte puzzle feed šablonu, co vám nabídla známá.
Web vám dělala pár let zpátky kamarádka, není to webařka ani designérka, ale pro začátek vám to stačilo. Teď už se v něm úplně necítíte a tak ho radši nikomu moc neukazujete…
Občas používáte prezentace, v tom PowerPointu se vám dělá blbě, takže tam všechno naházíte v rychlosti a moc to neřešíte. A pak pracovní listy pro klienty ve stylu „co Word dovolí“.
Když někdo mluví o konzistenci značky a její vizuální prezentace, trochu se chytáte za hlavu.
Víte, že by si asi nikdo nespojil váš web s příspěvky na sítích, natož pak s dalšími materiály. Občas je někdo dokonce překvapený, že „tohle je taky vaše práce?!“.
Co s tím? Udělejte revizi!
1) Dejte si dohromady ukázky různých grafických formátů z různých míst
Web, fanpage, skupina, prezentace, mailing, Instagram, Youtube, reklamní bannery, prezentace v různých katalozích, pracovní listy…
= všechna místa, kde máte nějaký vizuální obsah.
- Strčte je všechny do nějaké složky v počítači, ať je vidíte pěkně pohromadě.
- Zkontrolujte, jestli je na všech místech použitý vizuální styl se stejnými pravidly (už asi tušíte, že asi není).
2) Zrevidujte strategii značky
Jsou to otázky typu: jaké jsou hodnoty mé značky, co je hlavní přínos mé služby/produktu, čím se liším od konkurence, co je můj hlavní prodejní argument, proč si zákazníci mají vybrat právě mě, kdo jsou moji současní zákazníci, kdo jsou moji ideální zákazníci…
- Když si na tyto otázky budete odpovídat, dávejte pozor, jestli u vás za poslední dobu nedošlo k nějakému posunu:
- Změnila se nějaká hodnota nebo přístup k práci?
- Změnilo se vaše portfolio služeb, takže se změnily i konkurenční výhody?
- Už vás nebaví práce se stávající cílovou skupinou a chcete ji změnit?
3) Zamyslete se, jak vlastně chcete na své zákazníky působit
Možná k žádné změně nedošlo, přesto se můžete zamyslet, jak chcete na své zákazníky působit, co se mají dozvědět na první pohled, co by si o vás měli zapamatovat a co u toho mají cítit.
- Porovnejte tenhle svůj záměr s vizuálními materiály, které jste si dali dohromady v prvním kroku.
- Který styl materiálů sedí nejlíp k vašemu záměru?
- V čem se cítíte nejlíp?
- Máte pocit, že je některé z materiálů jsou v souladu s vaší značkou?
- Ten nejlepší vizuální styl si vyberte a začněte ho konzistentně používat na všech místech.
4) Vymyslete, co dál
Možná tápete, který z používaných vizuálních stylů se k vaší značce hodí nejlíp.
Můžeme se na to spolu podívat na konzultaci a vybrat pro vás nejlepší řešení. Napište mi.
A možná už jasně vidíte, že se v rámci vaší značky něco změnilo, nebo máte pocit, že žádný z používaných stylů vaši značku dobře neodráží.
To je správná chvíle pro rebranding a investici do nového vizuálního stylu. Oslovte profíka a nechte si vizuální styl navrhnout tak, aby vaši značku opravdu podpořil.
Výsledek revize nebo redesignu?
Vizuální styl bude odrážet vaše hodnoty, přednosti i odlišnost,
vizuálně propojí váš web, sítě i další materiály,
podpoří vaši sebejistotu, protože se v něm budete cítit skvěle,
usnadní přípravu všech další postů na sítě, pracovních listů, prezentací i čehokoli dalšího…
a osloví klienty, se kterými se vám bude dobře pracovat – protože máte podobné hodnoty a u vás je to vidět na první pohled.
Nejste se svou vizuální prezentací spokojení ani po revizi?
Nemusíte se s tím trápit, trávit hodiny u počítače a ubírat si tak čas na jádro vašeho podnikání.
Ráda pro vás vizuální styl vytvořím.
Prohlédněte si balíčky mých služeb nebo mi rovnou napište na ilustrace@magdalenakrejci.cz .
0 komentářů