Chaos ve vizuální prezentaci? Udělejte revizi!

od | 1. 05. 24 | Vizuální styl

Vizuální prezentace je ten nejrychlejší způsob, jak můžete dát najevo povahu své značky a jedinečnost svého přístupu. Je to váš vizuální „podpis“, díky kterému vás zákazníci vždycky rozpoznají. Tedy pokud v ní nemáte chaos a nevysíláte rozporuplné signály.

Jak poznáte, že v tom máte chaos?

Na sítě tvoříte příspěvky v Canvě, máte tam asi 10 různých šablon – podle toho, co vás zrovna zaujalo. Shodou náhod jsou úvodní fotky úplně jiné než šablona pro příspěvky.

Na Instagramu to máte celé ještě jinak – používáte puzzle feed šablonu, co vám nabídla známá.

Web vám dělala pár let zpátky kamarádka, není to webařka ani designérka, ale pro začátek vám to stačilo. Teď už se v něm úplně necítíte a tak ho radši nikomu moc neukazujete…

Občas používáte prezentace, v tom PowerPointu se vám dělá blbě, takže tam všechno naházíte v rychlosti a moc to neřešíte. A pak pracovní listy pro klienty ve stylu „co Word dovolí“.

Když někdo mluví o konzistenci značky a její vizuální prezentace, trochu se chytáte za hlavu.

Víte, že by si asi nikdo nespojil váš web s příspěvky na sítích, natož pak s dalšími materiály. Občas je někdo dokonce překvapený, že „tohle je taky vaše práce?!“.

Co s tím? Udělejte revizi!

1) Dejte si dohromady ukázky různých grafických formátů z různých míst

Web, fanpage, skupina, prezentace, mailing, Instagram, Youtube, reklamní bannery, prezentace v různých katalozích, pracovní listy…
= všechna místa, kde máte nějaký vizuální obsah.

  • Strčte je všechny do nějaké složky v počítači, ať je vidíte pěkně pohromadě.
  • Zkontrolujte, jestli je na všech místech použitý vizuální styl se stejnými pravidly (už asi tušíte, že asi není).

2) Zrevidujte strategii značky

Jsou to otázky typu: jaké jsou hodnoty mé značky, co je hlavní přínos mé služby/produktu, čím se liším od konkurence, co je můj hlavní prodejní argument, proč si zákazníci mají vybrat právě mě, kdo jsou moji současní zákazníci, kdo jsou moji ideální zákazníci…

  • Když si na tyto otázky budete odpovídat, dávejte pozor, jestli u vás za poslední dobu nedošlo k nějakému posunu:
  • Změnila se nějaká hodnota nebo přístup k práci?
  • Změnilo se vaše portfolio služeb, takže se změnily i konkurenční výhody?
  • Už vás nebaví práce se stávající cílovou skupinou a chcete ji změnit?

3) Zamyslete se, jak vlastně chcete na své zákazníky působit

Možná k žádné změně nedošlo, přesto se můžete zamyslet, jak chcete na své zákazníky působit, co se mají dozvědět na první pohled, co by si o vás měli zapamatovat a co u toho mají cítit.

  • Porovnejte tenhle svůj záměr s vizuálními materiály, které jste si dali dohromady v prvním kroku.
  • Který styl materiálů sedí nejlíp k vašemu záměru?
  • V čem se cítíte nejlíp?
  • Máte pocit, že je některé z materiálů jsou v souladu s vaší značkou?
  • Ten nejlepší vizuální styl si vyberte a začněte ho konzistentně používat na všech místech.

4) Vymyslete, co dál

Možná tápete, který z používaných vizuálních stylů se k vaší značce hodí nejlíp.

$

Můžeme se na to spolu podívat na konzultaci a vybrat pro vás nejlepší řešení. Napište mi.

A možná už jasně vidíte, že se v rámci vaší značky něco změnilo, nebo máte pocit, že žádný z používaných stylů vaši značku dobře neodráží.

$

To je správná chvíle pro rebranding a investici do nového vizuálního stylu. Oslovte profíka a nechte si vizuální styl navrhnout tak, aby vaši značku opravdu podpořil.

Výsledek revize nebo redesignu?

Vizuální styl bude odrážet vaše hodnoty, přednosti i odlišnost,

vizuálně propojí váš web, sítě i další materiály,

podpoří vaši sebejistotu, protože se v něm budete cítit skvěle,

Z

usnadní přípravu všech další postů na sítě, pracovních listů, prezentací i čehokoli dalšího…

a osloví klienty, se kterými se vám bude dobře pracovat – protože máte podobné hodnoty a u vás je to vidět na první pohled.

Nejste se svou vizuální prezentací spokojení ani po revizi?

Nemusíte se s tím trápit, trávit hodiny u počítače a ubírat si tak čas na jádro vašeho podnikání.

Ráda pro vás vizuální styl vytvořím.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Další blogové články