Vizuální styl značky se během posledních let stal nezbytnou součástí moderního marketingu. Je to jeden z hlavních faktorů, které pomáhají zákazníkům rozpoznat a identifikovat vaši značku.
Značka je to, co si o vás lidé myslí, jak vás vnímají, jaké s vámi mají spojené představy, asociace a vzpomínky.
Je mnoho způsobů, jak tento dojem ovlivnit. Zásadní faktor je samozřejmě kvalita produktů a služeb. Opravdu skvělé produkty a služby ale často nestačí. Lidé chtějí vidět na vlastní oči, že je váš produkt nebo služba pro ně to pravé.
A tady může vzniknout rozpor, který může potenciálního zákazníka odradit. Jemná klidná terapeutka používá nepříjemně syté tóny barev a výrazné tučné fonty. Koučka mluví o systematičnosti a profesionalitě, ale každý její post vypadá úplně jinak…
Ačkoli je tak vizuální prezentace je jen jedna z více částí značky, její síla spočívá v tom, že ovlivňuje diváky na podvědomé úrovni.
Z čeho se vizuální styl značky skládá?
Vizuální styl je vlastně soubor pravidel vizuální komunikace značky. Tento soubor má takový rozsah a podrobnost, jaké vyžaduje praxe dané firmy či značky. Velké korporáty vyžadují naprosto odlišnou složitost systému vizuální prezentace než sólopodnikatelé nebo rodinné firmy.
Obecně jde ale říct, že se vizuální styl skládá z těchto složek:
- Hlavní a nejběžnější způsob, jak se značky vizuálně odlišují, je volba brandových barev a fontů.
- Většina firem jako další složku vizuálního stylu používají logo. U sólopodnikatelů je otázka potřeba loga na zvážení, často postačí jen provizorní „logotyp“ v podobě jména vyhotoveného brandovým písmem.
- Stále důležitější složka vizuálního stylu je jedinečný vizuální prvek, který může doplňovat nebo úplně nahrazovat logo (například symbol odvozený z loga, výstižná ilustrace, sada jednoduchých ikon, zajímavé pozadí).
- A patří sem i další složky jako brandové fotografie, ilustrace, infografiky, MEME, GIFY, animace a videoobsah. U všech těchto doplňujících složek je důležité tvořit je v souladu s nastavením vizuálního stylu (= předchozí tři body).
A proč je teda vizuální styl důležitý pro úspěch vašeho podnikání?
Není to „kosmetická“ záležitost ani banalita. Vizuální styl je spíš jako neverbální komunikace – často ovlivní víc než psaný obsah. Pomáhá značce a tedy i reálným podnikatelským výsledkům mnoha způsoby.
Identita značky: Vizuální styl pomáhá vytvořit jedinečnou identitu značky, která se snadno zapamatuje a rozpoznává. Zákazníci mohou rychle identifikovat značku na základě jejího vizuálního stylu a spojit ji s vašimi kvalitními produkty a službami.
Konzistence: Vizuální styl pomáhá udržovat konzistenci ve všech vašich marketingových materiálech, od webových stránek, přes příspěvky na sítích až po PDF a pracovní listy. Konzistence pomáhá zákazníkům snadno rozpoznat vaši značku, bez ohledu na to, kde se s vašimi materiály setkají.
Zacílení a očekávání: Vizuální styl, který je v souladu s hodnotami a posláním značky, může pomoci zákazníkům pochopit, co vaše značka nabízí a jak se liší od konkurence. Zákazníci často spojují určité barvy, typografii, obrazový styl nebo vizuální prvky s určitými hodnotami, postoji a náladami.
Proto vhodně zvolený vizuální styl přitáhne zákazníky a klienty, kteří od vás budou mít ta správná očekání a budou z vašich produktů nebo služeb nadšení.
Profesionalita: Vizuální styl taky pomůže zvýšit vnímání vaší značky jako profesionální a spolehlivé. Pokud je navržený kvalitně, podpoří důvěryhodnost a autoritu vaší značky.
A co vaše vizuální prezentace?
Chcete sjednotit vizuální prezentaci vaší značky, aby působila konzistentně a srozumitelně? Cítíte, že vaše prezentace potřebuje dodat jiskru a lépe odrážet vaše hodnoty? Narážíte všude v online prostředí na okoukané trendy a chcete mezi nimi vyniknout?
Ráda pro vás vizuální styl vytvořím. Prohlédněte si balíčky mých služeb nebo mi rovnou napište na ilustrace@magdalenakrejci.cz .
0 komentářů