Ilustrace se objevují na stále více webech a u stále více projektů. Napadlo vás už zamyslet se nad tím, proč? Proč vlastně ilustrované obrázky fungují? A proč je začínáme v online prostředí více používat?
V tomto článku vám napíšu pět podle mě nejdůležitějších důvodů, nejradši mám třetí.
1) Odliší vás
Určitě vnímáte, že je online prostor velmi zaplněný. Stále víc lidí, firem, projektů a organizací má svůj web a přispívá na sítích. Denně narážíme na tak velké množství vizuálních informací, že jenom získat naši pozornost dá vlastně velkou práci.
Představte si, že právě scrollujete na vaší oblíbené sociální síti, co vás spolehlivě zastaví? Co zajistí, že danému příspěvku budete věnovat svou pozornost?
Nebudou to nevýrazné fotky z něčího mobilu (pokud toho člověka neznáte a nezajímá vás sám o sobě). Ani uniformní obrázky z fotobank, které jste už viděly aspoň 10krát – pokaždé u někoho jiného…
Bude to odlišnost!
Jestli chcete zaujmout na první pohled, vytupte z šedi. Použijte vlastní ilustrace, které vás v přeplněném online prostoru dokonale odliší, protože jsou stále ještě velmi neokoukané.
(Uznávám, že můžou zaujmout i kvalitní fotky, ale i těch vídáme víc a víc – ilustrace jsou prostě jistota.)
2) Lidé si vás zapamatují
Na webu používáte obrázky z fotobanky, na sítích grafiku z Canvy, občas přidáte svou krásnou fotku… Poprvé třeba něčí pozornost získáte, ale příště vás přehlédne, protože nepozná, že se jedná o váš post. Lidé si vás zkrátka nespojí s jasným vizuálním stylem. A to je škoda.
Když už něčí pozornost získáte a váš obrázek jej zaujme, je skvělé, ukázat mu ho znovu. Nebo mu ukázat další obrázky ve velmi podobném stylu.
Díky vlastním ilustracím, které budete používat opakovaně na webu i na sítích, si vás rychle zapamatují i náhodní kolemjdoucí.
3) Ukážou hodnoty a jedinečnost vaší značky
Když už jsme u těch fotobank – jak se vám daří najít ten správný obrázek, který by vám seděl motivm i stylem? A jak se vám daří najít víc takových obrázků, které by fungovaly dohromady? Z mé zkušenosti je to hledání na hodiny, zakončené často zoufalým neúspěchem. Nebo velkou slevou z požadavků.
Vlastní ilustrace s vámi budou ladit a ukážou vaše témata, hodnoty i jedinečnost. Budou už z dálky říkat, kdo jste, co je pro vás důležité a jaký máte přístup.
A žádné hledání už nebude potřeba.
4) Vyvolají emoce a spojí se s vašimi fanoušky a zákazníky
Máte pocit, že je online prostor odtažitý a odlidštěný? Líbilo by se vám předávat svým fanouškům a zákazníkům víc emocí a navázat s nimi bližší vztah?
Vlastní ilustrace vám v tom krásně pomůžou, nesou totiž emoce a náladu daleko líp než běžné fotky.
A díky výraznému stylu přitáhnou přesně ty fanoušky a zákazníky, kteří s vámi budou v souladu.
5) Zvýrazní jádro vašeho sdělení
Stalo se vám někdy, že jste nějakou věc popisovali deseti větami a pak vás napadlo, že by stačil jeden obrázek? Napadlo vás, že by bylo dobré podpořit hlavní myšlenky vašeho textu a zajistit, aby byly viditelné na první pohled?
Ilustrace skvěle pomáhají vyjádřit a zvýraznit jádro sdělení. Vaši fanoušci a zákazníci tak díky nim pochopí, co je pro ně opravdu důležité.
A jako bonus si vše ještě snadno zapamatují.
Jak si ilustrace opatřit?
Jedna možnost je objednat si ilustrace ode mě nebo jiného profíka. Napíšete mi, já vám pošlu dotazník, podle kterého zjistíme co nejvíc o vašem brandu a potřebném vizuálním stylu. A já vám ilustrace vytvořím.
Je tu ale i druhá možnost. Možnost, která vám přinese obrázkovou samostatnost a nezávislost a k tomu ještě neopakovatelně jedinečný rukopis obrázků. Opravdu jedinečné ilustrace totiž budou ty, které si sama nakreslíte.
Jestli vás láká představa vytvořit si vlastní jednoduché ilustrace, které ještě víc ukážou esenci vašeho podnikání, ráda vás to naučím v kurzu Vymalujte svůj web, blog a sítě. Během tří let zatím proběhlo několik běhů kurzu s více než stovkou spokojených účastníků. Stačí, když mi napíšete svůj e-mail a já vám dám vědět hned, jakmile budu kurz zase spouštět.
A pak už si budete moct užívat všechny ty benefity vlastních ilustrací.
M.
0 komentářů